alert ("hello");

اندیکاتور (Parabolic SAR (SAR

اندیکاتور (Parabolic SAR (SAR

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲تاریخ
  • ۳محاسبه
  • ۴مبانی
  • ۵آنچه باید جستجو کنید
    • ۵٫۱متوقف و معکوس شدن روند
  • ۶خلاصه

تعریف

(Parabolic SAR (SAR ابزاری برای تجزیه و تحلیل تکنیکال زمان و قیمت است که در درجه اول برای شناسایی نقاط احتمالی توقف روند موجود و معکوس شدن آن استفاده می شود. در واقع ، SAR در Parabolic SAR مخفف “Stop and Reverse” به معنی لغوی “توقف و معکوس” است. در محاسبات این اندیکاتور ، یک تغییر ایجاد می شود که در طی یک روند صعودی ، بالاتر از قیمت و در طی یک روند نزولی، آن را زیر قیمت قرار میدهد.

تاریخ

ج. ولز وایلدر (Parabolic SAR (SAR را ایجاد کرد و آن را به همراه چندین نشانگر کلاسیک دیگر خود مانند: RSI ، ATR و DMI ، در کتاب New Concepts in Technical Trading Systems که در سال ۱۹۷۸ منتشر شد به نمایش گذاشت. دقیقاً مانند شاخص های ذکر شده ، شاخص Parabolic SAR هنوز هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و از اهمیت زیادی در دنیای تحلیل تکنیکی برخوردار است.

محاسبه

Previous SAR = مقدار SAR برای دوره قبل.

(Extreme Point (EP = بالاترین HIGH جریان صعودی فعلی یا پایین ترین LOW جریان نزولی فعلی.

Acceleration Factor ضریب شتاب (AF) = حساسیت SAR را تعیین می کند.

AF از ۰٫۰۲ شروع می شود و هر بار که EP در یک SAR در حال افزایش است (هر کندل) یا در یک SAR در حال کاهش قرار دارد ، ۰٫۰۲ افزایش می یابد.

محاسبات Rising Parabolic SAR(در حال افزایش) و Falling Parabolic SAR(در حال کاهش) متفاوت است ، بنابراین آنها از هم جدا می شوند.

در حال افزایش Parabolic SAR :

Previous SAR + Previous AF(Previous EP - Previous SAR) = Current SAR

در حال کاهش Parabolic SAR :

Previous SAR - Previous AF(Previous SAR - Previous EP) = Current SAR

مبانی

Parabolic SAR یک نقطه برگشت بر روی نمودار ایجاد می کند. نقاط SAR در روند نزولی بالای نمودار و در روند صعودی پایین نمودار هستند. یکی از جنبه های مورد توجه ، عامل شتاب (AF) است که در محاسبه ذکر شده است. AF ، که توسط کاربر مشخص میشود ، مقداری است که حساسیت SAR را تغییر می دهد. AF چند برابر کننده ای است که بر نرخ تغییر SAR تأثیر می گذارد. AF با افزایش روند در همان جهت افزایش می یابد ، تا زمانی که به حداکثر خود برسد (معمولاً ۰٫۲). هرچه AF پایین تر باشد ، مقدار آن از قیمت دورتر است ، بنابراین کمتر احتمال دارد سیگنال توقف و معکوس شدن روند بدهد. كاهش مقادير AF ، باعث كاهش حساسيت SAR و البته افزايش آن ، حساسيت SAR را افزايش مي دهد.

آنچه باید جستجو کنید

متوقف و معکوس شدن روند

شاخص (Parabolic SAR (SAR اساس بسیار ساده ای دارد. هنگامی که در یک روند صعودی ، نمودار قیمت به زیر SAR برود (SAR بالای نمودار قرار گیرد) این نشانگر بازگشت بالقوه قیمت است و عکس این موضوع برای روند نزولی. بر اساس تجربه ، بسیاری از معامله گران از این سیگنالها به عنوان یک نقطه برای قرار دادن سفارشات خروج از معامله یا حتی ورود به معامله در ابتدای روند جدید استفاده می کنند.

خلاصه

Parabolic SAR یک اندیکاتور خوب و کم حجم است که می تواند اطلاعات خوبی را ارائه دهد. به طور معمول توصیه نمی شود که از آن به طور مستقل برای تولید سیگنال های معاملاتی استفاده شود. از آنجا که اساس آن زمان و قیمت است ،در اندازه گیری قدرت واقعی یک روند ، ماهر نیست ، بلکه صرفاً جهت و مدت آن را مشخص میکند. این ایده خوبی است که از آن به همراه اندیکاتوری استفاده کنید که در اندازه گیری قدرت روند تخصص دارد. DMI خود وایلر می تواند انتخاب خوبی باشد.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*