alert ("hello");

اندیکاتور PVT

اندیکاتور PVT

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲محاسبه
  • ۳مبانی
  • ۴آنچه باید جستجو کنید
    • ۴٫۱شناسایی روند
    • ۴٫۲واگرایی
  • ۵خلاصه

تعریف

شاخص (Price Volume Trend (PVT یک اندیکاتور مبتنی بر مومنتوم (فشار قدرت حرکت) است که برای اندازه گیری جریان پول استفاده می شود. PVT شبیه یک اندیکاتور دیگر است ((On Balance Volume (OBV) که بر مبنای تجمع حجم است. OBV بسته به اینکه حجم روز جدید از روز قبلی بالاتر یا پایین باشد ، حجم کل روزانه را اضافه یا کم می کند در حالی که PVT فقط بخشی از حجم روزانه را اضافه یا کم می کند. میزان حجم اضافه شده یا کم شده از کل PVT بستگی به میزان افزایش یا کاهش قیمت روز جاری در مقایسه با قیمت روز گذشته دارد. PVT در درجه اول می تواند برای تایید روند مورد استفاده قرار گیرد ، و در درجه دوم سیگنال های معاملاتی احتمالی را با واگرایی نشان دهد.

محاسبه

PVT = [((CurrentClose - PreviousClose) / PreviousClose) x Volume] + PreviousPVT

مبانی

PVT برای اندازه گیری مومنتوم یا فشار خرید و فروش استفاده می شود. هنگامی که میزان تغییر قیمت در روزهای جدید از تغییر حجم فراتر می رود ، PVT افزایش می یابد. هنگامی که تغییر حجم نسبت به تغییر قیمت روزهای قبل بیشتر می شود، تغییر حجم افزایش دارد ، سپس PVT سقوط می کند. این بدان معنی است که وقتی PVT بالا رفته است ، فشار خرید بالا می رود و هنگامی که PVT کاهش می یابد ، فشار فروش بالا می رود. نظریه اساسی در پشت اندیکاتور Price Volume Trend این است که حجم به قیمت مقدم است و زودتر حرکت و جهت خود را نمایش میدهد. این مهم است زیرا باعث می شود PVT برای چند هدف مختلف استفاده شود. می توان از آن برای شناسایی یا تأیید روند کلی و همچنین از آن برای پیش بینی حرکت قیمت (تغییر قیمت) پس از واگرایی استفاده کرد.

آنچه باید جستجو کنید

شناسایی روند

(PVT) تقریباً مانند (OBV) ، برای شناسایی یا تأیید روند کلی بازار مفید است. این می تواند برای تأیید تغییر روند یا برای تایید سیگنال های اندیکاتور ها یا ابزار های دیگر که به شناسایی روند برای اثربخشی بودن متکی هستند ، کمک کند. همچنین ، بر اساس این تئوری که نوسانات فشار خرید و فروش پیش از تغییرات قیمت است ، PVT می تواند تغییر جهت روند را شناسایی کند. بسیاری از تحلیلگران تکنیکال معتقدند PVT نمایش دقیق تری از شرایط بازار است زیرا نشانگر تغییرات حجم است. غالباً PVT رفتاری بسیار شبیه به خود نمودار دارد.

واگرایی

واگرایی زمانی اتفاق می افتد که حرکت قیمت توسط PVT تأیید نشود و همجهت نباشند. در بسیاری از موارد ، این واگرایی ها می توانند نشان دهنده تغییر روند احتمالی باشند. به خصوص با توجه به فرض موجود در نشانگر PVT كه نوسانات حجمي مثبت و منفي قيمت ، قبل از تغيير قيمت نشان داده میشود.

واگرایی PVT صعودی زمانی اتفاق می افتد که قیمت کاهش می یابد اما افزایش PVT را میبینیم.

واگرایی PVT نزولی هنگامی اتفاق می افتد که قیمت افزایش می یابد اما PVT کاهش می یابد.

خلاصه

(Price Volume Trend (PVT یک ابزار تجزیه و تحلیل تکنیکال خوب برای اندازه گیری فشار خرید و فروش است. بسیاری از مردم بر این باورند که تغییرات فشار خرید و فروش ، پیش از تغییر قیمت است و این شاخص را مخصوصا برای پیش بینی حرکات آتی با ارزش می سازد. به ویژه واگرایی ها همیشه باید به عنوان یک سیگنال تغییر روند احتمالی در روند فعلی ذکر شوند. به خاطر داشته باشید که این اندیکاتور بسیار شبیه به (OBV) است. با این حال ، حرکات PVT بسیار شبیه نمودار است زیرا به جای تغییرات کلی حجم از تغییرات حجم بر پایه تغییرات قیمت استفاده میکند. اگرچه ، مانند اکثر اندیکاتورها ، بهتر است از PVT به همراه ابزارهای دیگر تحلیل تکنیکال استفاده شود.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*