alert ("hello");

اندیکاتور KC

اندیکاتور KC

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲تاریخ
  • ۳محاسبه
  • ۴مبانی
  • ۵آنچه باید جستجو کنید
    • ۵٫۱تأیید روند
    • ۵٫۲اشباع خرید/اشباع فروش
  • ۶خلاصه

تعریف

(Keltner Channels (KC یک اندیکاتور بانددار شبیه به بولینگر باند و ENV است که شامل یک باند فوقانی در بالای خط میانه و همچنین یک باند زیرین در زیر خط میانه هستند. خط میانه یک میانگین متحرک قیمت با یک بازه زمانی مشخص شده توسط کاربر است. معمولاً از یک میانگین متحرک ساده MA یا میانگین متحرک نمایی EMA استفاده می شود. باندهای فوقانی و تحتانی یک ضریب مشخص (تعریف شده توسط کاربر) برای فاصله از خط میانی دارند که می تواند ضریبی از اندازه فاصله روزانه بین HIGH و LOW یا معمولاً مضربی از نرخ میانگین تغییر قیمت باشد.

تاریخ

ایده اصلی ساخت KC توسط چستر سلتنر در کتاب How to Make Money in Commodities در سال ۱۹۶۰  معرفی شد. از آن زمان ، ایده های او توسط دیگران باز و ساده شده است که مهمترین آنها توسط Linda Bradford Raschke با استفاده از یک میانگین متحرک نمایی EMA برای خط میانی و استفاده از میانگین True Range (نرخ میانگین تغییر قیمت) برای باندها محبوبیت پیدا کرد.

محاسبه

بعنوان مثال از یک EMA دوره ۲۰ با باندهای تنظیم شده روی میانگین True Range و ضریب ۱ استفاده خواهیم کرد:

Basis = 20 Period EMA

Upper Envelope = 20 Period EMA + (2 X ATR)

Lower Envelope = 20 Period EMA - (2 X ATR)

مبانی

دقیقاً مانند هر اندیکاتوری که بر پایه یک میانگین متحرک کار کند، KC نیز یک اندیکاتور تاخیری نسبت به قیمت است. (میانگین های متحرک ذاتاً تحرکات تاخیری نسبت به قیمت دارند) . مهمترین مواردی که باید در هنگام استفاده از کانال های Keltner به دنبال آن باشید ، نفوذهایی به بالای باند بالایی یا زیر باند پایینی است. نفوذ به بالای باند بالایی حاکی از شرایط اشباع خرید است. نفوذ به پایین باند زیرین نیز نشان دهنده شرایط اشباع فروش است.

با این حال در هنگام استفاده از کانال های Keltner ، به خاطر داشته باشید که ممکن است شرایط اشباع خرید/اشباع فروش نشانه قدرت روند باشند. در این حالت ، روند فعلی تقویت می شود و درنهایت ادامه خواهد یافت. البته در روند خنثی یا جانبی متفاوت است. هنگامی که بازار روند جانبی را طی می کند ، غالباً با وقوع شرایط اشباع خرید/اشباع فروش ، نمودار به سمت خط میانی بازگشت یا اصلاح قیمت خواهد کرد.

آنچه باید جستجو کنید

تأیید روند

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، طی یک روند قوی ، شکل گیری شرایط اشباع خرید یا فروش در بالا یا زیر باندها می تواند نشانه قدرت اساسی این روند باشد.

در طی روند صعودی ، شکل گیری شرایط اشباع خرید در بالای باند بالایی می تواند نشانه قدرت روند باشد و روند صعودی احتمالاً ادامه خواهد یافت.

همچنین در طی روند نزولی نیز، شکل گیری شرایط اشباع فروش در پایین باند زیرین می تواند نشانه قدرت روند باشد و روند نزولی احتمالاً ادامه خواهد یافت.

اشباع خرید/اشباع فروش

هنگامی که یک روند خنثی یا جانبی در نمودار داریم ، در طی حرکت قیمت ، KC ​​می تواند برای شناسایی شرایط اشباع خرید/اشباع فروش مفید باشد. این شرایط به طور معمول می تواند منجر به اصلاح قیمت شود که به سمت خط میانگین باز خواهد گشت.

خلاصه

از نظر شناسایی روند و تعیین سطح اشباع خرید/اشباع فروش ، اندیکاتور Keltner Channels این کار را به صورت مؤثر انجام می دهد. این یکی از چندین اندیکاتور باندی است که این کار را انجام می دهد ، فقط به روش خاص خود. در حالی که می توان از کانال های Keltner به طور مستقل استفاده کرد ، بهتر است از آنها به همراه ابزارهای دیگر آنالیز تکنیکال بهره برد. تجزیه و تحلیل گذشته نمودار هم میتواند هنگام بررسی تعیین پارامترهای صحیح هنگام تنظیم اندیکاتور ، مفید باشند. مثلا نمودارهای مختلف ممکن است به ضرایب متفاوتی برای تنظیم عرض باند نیاز داشته باشند.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*