alert ("hello");

اندیکاتور (Envelope(ENV

اندیکاتور (Envelope(ENV

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲محاسبه
  • ۳مبانی
  • ۴آنچه باید جستجو کنید
    • ۴٫۱تأیید روند
    • ۴٫۲اشباع خرید/اشباع فروش
  • ۵خلاصه

تعریف

(ENV) به معنی پاکت ، یک نشانگر باند دار است. ENV یک باند فوقانی را بالای یک خط پایه و یک باند پایین در زیر خط پایه نشان می دهد. خط پایه یک میانگین متحرک است ، یک میانگین متحرک ساده MA یا یک میانگین متحرک نمایی EMA . باندها با فاصله درصدی مشخص که توسط کاربر تعیین میشود از خط پایه قرار میگیرند . مثلا ENV 10% با فاصله ۱۰% از خط پایه در بالا و پایین آن رسم می شود . باندها برای شناسایی روند و همچنین مشخص کردن شرایط اشباع خرید/اشباع فروش، شاخص خوبی هستند.

محاسبه

محاسبه (ENV) نسبتاً ساده است. بعنوان مثال از یک SMA 20 Period با باند ۱۰٪ استفاده می کنیم:

Basis = 20 Period SMA

Upper Envelope = 20 Period SMA + (20 Period SMA x 0.1)

Lower Envelope = 20 Period SMA - (20 Period SMA x 0.1)

مبانی

​​(ENV) یک اندیکاتور دنبال کننده روند است. از آنجا که میانگین متحرک MA یک اندیکاتور تاخیر دار نسبت حرکات قیمت است ، ENV نیز تاخیر دار خواهد شد. گفته می شود ،از هرگونه حرکت قیمتی که از هر یک از باند ها بیرون بزند، نباید غافل شد. ENV به گونه ای طراحی شده است که اکثر تحرکات قیمت در داخل باندها انجام شود. بنابراین ، هنگامی که قیمت ها از باندها بیرون میزنند ، این نشانه قدرت حرکت است و می تواند حرکات قابل توجهی را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال ، در یک روند قوی (از هر جهت) بیرون زدن از باند بالایی می تواند نشان دهد که روند صعودی در حال تقویت است و ادامه خواهد یافت. مثال دیگر این است که طی یک روند جانبی یا خنثی، یک نفوذ در بالای باند بالایی ممکن است علامتی از وضعیت اشباع خرید باشد که منجر به کاهش قیمت به داخل باندها می شود.

مانند بسیاری از شاخص ها ، شیوه استفاده کارآمد و مؤثر از ENV به استفاده از پارامترهای صحیح بستگی دارد که این دشوار است و بیشتر توسط تست کردن و تجربه حاصل می شود. تحلیل گذشته نمودار هم می تواند به تحلیلگر تکنیکال کمک کند تا از رفتار اندیکاتور در حالات مختلف آگاه شود. روش دیگر ، استفاده از چندین ENV بر روی یکدیگر با درصد های مختلفی از آن است که می تواند به تحلیلگر تکنیکی در تحلیل کمک بسزایی کند.

آنچه باید جستجو کنید

تأیید روند

غالباً ، در طی یک روند قوی ، بوجود آمدن شرایط اشباع خرید/اشباع فروش نشانه قدرت حرکت است که می تواند برای تأیید احتمال ادامه روند در نظر گرفته شود.

در طی روند صعودی ، بوجود آمدن شرایط اشباع خرید در بالای باند بالایی (نفوذ به بالای باند) می تواند نشانه قدرت حرکت صعودی باشد و روند احتمالاً ادامه خواهد یافت.

همچنین در طی روند نزولی ، بوجود آمدن شرایط اشباع فروش نیز در پایین باند پایینی (نفوذ به پایین باند) می تواند نشانه قدرت حرکت نزولی باشد و روند احتمالاً ادامه خواهد یافت.

اشباع خرید/اشباع فروش

هنگامی که یک روند خنثی یا جانبی در نمودار داریم ، در طی حرکت قیمت ، ENV ​​می تواند برای شناسایی شرایط اشباع خرید/اشباع فروش مفید باشد. این شرایط به طور معمول می تواند منجر به اصلاح قیمت شود که به سمت خط میانگین باز خواهد گشت.

خلاصه

علیرغم داشتن یک اساس بسیار ساده ، ​​ENV می تواند بسیار مؤثر باشد. توانایی در کمک به شناسایی روندها و همچنین شرایط اشباع خرید/اشباع فروش ، یک ویژگی مهم در هر اندیکاتور است و می تواند به تحلیلگران تکنیکالی کمک شایانی کند. هنگامی که با ابزارهای تحلیل تکنیکی دیگر مانند الگوهای نموداری یا اندیکاتورهای مومنتومی به کار گرفته شود ، می تواند به بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی ترید تبدیل شود.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*