alert ("hello");

اندیکاتور EFI

اندیکاتور EFI

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲تاریخ
  • ۳محاسبه
  • ۴مبانی
  • ۵آنچه باید جستجو کنید
    • ۵٫۱شناسایی روند
    • ۵٫۲واگرایی
    • ۵٫۳اصلاح قیمت
  • ۶خلاصه

تعریف

(Elder’s Force Index (EFI به معنی شاخص نیروی الدر ، قدرت حرکت قیمت را با استفاده از قیمت و حجم اندازه گیری می کند. از این شاخص (اندیکاتور) همچنین می توان برای شناسایی تغییر روندهای احتمالی و اصلاحهای قیمت استفاده کرد. EFI نوسان سازی است که با مقادیر مثبت و منفی ، در بالا و پایین یک خط صفر نوسان می کند. الكساندر الدر ، خالق این شاخص ، معتقد بود كه سه مؤلفه برای حركت قیمت وجود دارد. این سه مؤلفه عبارتند از: جهت ، اندازه و حجم. هر سه این مؤلفه توسط EFI ترکیب می شوند تا اندیکاتور تولید شود.

تاریخ

(EFI) توسط تاجر حرفه ای مشهور و روانپزشک الکساندر الدر ایجاد شد. این شاخص در کتاب

Trading For a Living: Psychology, Trading Tactics, Money Management

معرفی شده است که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد.

محاسبه

(CurrentPeriodClose - (PreviousPeriod Close) X Volume = EFI

۱۳ Period Exponential Moving Average of EFI = EFI (13)

مبانی

(Elder’s Force Index (EFI سه مؤلفه قبلی را در هم ادغام کرده است.

۱٫ جهت – تغییر مثبت در جهت از یک دوره به دوره دیگر نشان می دهد که خریدارها از فروشندگان قوی تر بوده اند. تغییر منفی در جهت بدان معنی است که فروشندگان از خریداران قوی تر بودند.

۲٫ اندازه – یک صعود بزرگ در قیمت ، فشار بالای خرید را نشان می دهد. کاهش شدید قیمت ، فشار بالای فروش را نشان می دهد.

۳٫ حجم – مقادیر زیاد حجم ، عرضه و تقاضای واقعی را نشان می دهد که اساس حرکت قیمت را نشان می دهد.

اساساً ، محاسبه EFI این سه مؤلفه را در بر می گیرد و تصویری از اطلاعات را که راحت قابل خواندن است تولید می کند.

آنچه باید جستجو کنید

شناسایی روند

EFI می تواند برای شناسایی روند بازار استفاده شود. از دوره های مختلف EFI می توان برای شناسایی روند کوتاه مدت یا بلند مدت استفاده کرد. به طور معمول ، یک EFI دوره ۱۳ می تواند برای روند کوتاه مدت و دوره ۱۰۰ می تواند برای یک روند متوسط ​​یا بلند مدت استفاده شود. EFI طولانی مدت تر نسبت به EFI کوتاه مدت ، سیگنال نرم تری تولید می کند.

واگرایی

واگرایی ها یک سیگنال محبوب هستند که توسط بسیاری از اندیکاتور های مختلف تولید می شوند. در مورد شاخص Elder Force Index نیز همین موضوع صادق است.

Bullish EFI Divergence (صعودی) زمانی اتفاق می افتد که قیمت پایین تر آمده باشد در حالی که EFI بالاتر می رود.

Bearish EFI Divergence (نزولی) زمانی اتفاق می افتد که قیمت بالاتر رود در حالی که EFI پایین تر آمده باشد.

واگرایی های EFI را می توان با عبور از خط صفر تقویت کرد. به عنوان مثال ، هنگامی که یک Bullish Divergence شکل می گیرد ، EFI با عبور از خط صفر به فاز مثبت می تواند سیگنال یک تغییر روند قریب الوقوع را تقویت کند.

اصلاح قیمت

در طی روند صعودی ، EFI می تواند فرصت های خرید را در حالتهای اصلاح نمودار ارائه دهد. EFI می تواند موقع کاهش قیمت قبل از ادامه روند صعودی ، به طور موقت وارد فاز منفی شود.

همچنین در طی روند نزولی، EFI می تواند فرصت های فروش را در حالتهای اصلاح نمودار ارائه دهد. EFI می تواند موقع افزایش قیمت قبل از ادامه روند نزولی ، به طور موقت وارد فاز مثبت شود.(جهت ورود به پوزیشن های short / فروش استقراضی)

خلاصه

(Elder’s Force Index (EFI مقدار قیمت و حجم را برای تعیین کمیت یک داده با ارزش ترکیب می کند که کاربرد زیادی دارد. مهمترین آنها تأیید روند و سیگنال های ترید به دلیل واگرایی و اصلاح قیمت ها است. بهتر است ، مانند اکثر شاخص ها ، از EFI به طور مستقل به عنوان مولد سیگنال ترید استفاده نشود بلکه با اندیکاتور های دیگر و تجزیه و تحلیل تکنیکالی همراه باشد.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*