alert ("hello");

اندیکاتور Awesome Oscillator

اندیکاتور Awesome Oscillator

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲تاریخ
  • ۳محاسبه
  • ۴مبانی
  • ۵آنچه باید جستجو کنید
    • ۵٫۱عبور از خط صفر
    • ۵٫۲قله های دوقلو
    • ۵٫۳نعلبکی
  • ۶خلاصه

تعریف

نوسانگر عالی یا همان Awesome Oscillator با مخفف AO یک شاخص است که برای اندازه گیری مومنتوم بازار استفاده می شود. AO اختلاف میانگین های متحرک ۳۴ دوره ای و ۵ دوره ای را محاسبه می کند. میانگین های متحرک ساده ای که با استفاده از نقاط میانی H+L/2 محاسبه می شوند. AO معمولاً برای تأیید روند یا پیش بینی معکوس شدن های احتمالی استفاده می شود.

(مومنتوم = نرخ شتاب برای قیمت یا حجم . از مومنتوم می توان برای اندازه گیری قدرت حرکت استفاده کرد. به طور معمول هنگامی که مومنتوم زیاد است ، احتمالاً روند بازار در همان جهت حرکت خواهد کرد. بسیاری از اندیکاتور های محبوب مانند RSI و همین اندیکاتور برای اندازه گیری مومنتوم استفاده می شوند.)

تاریخ

The Awesome Oscillator توسط بیل ویلیامز ساخته شد.

محاسبه

lengthAO1=input(5, minval=1) //5 periods

lengthAO2=input(34, minval=1) //34 periods

AO = sma((high+low)/2, lengthAO1) - sma((high+low)/2, lengthAO2)

مبانی

به عنوان نوسان ساز ، The Awesome Oscillator به گونه ای طراحی شده است که با مقادیری در بالا و پایین یک خط صفر نوسان می کند. مقادیر تولید شده به عنوان هیستوگرام میله(نوار) های قرمز و سبز ترسیم می شوند.وقتی نوار سبز است مقدار آن از نوار قبلی بیشتر است و وقتی که یک نوار پایین تر از نوار قبلی است نوار قرمز نشان می دهد . هنگامی که مقادیر AO بالاتر از خط صفر است نشان می دهد که دوره کوتاه مدت نسبت به مدت طولانی روند صعودی دارد. هنگامی که مقادیر AO زیر خط صفر است ، دوره کوتاه مدت روند نزولی نسبت به دوره طولانی تر دارد. این اطلاعات برای انواع مختلفی از سیگنال ها قابل استفاده است.

آنچه باید جستجو کنید

عبور از خط صفر

ساده ترین و اصلی ترین سیگنال ایجاد شده عبور از Zero Line (خط صفر) است. این به سادگی زمانی انجام می شود که مقدار AO از زیر یا به زیر Zero Line عبور کند. این نشان دهنده تغییر در حرکت است. وقتی AO از خط صفر عبور می کند ، حرکت کوتاه مدت اکنون سریعتر از حرکت بلند مدت افزایش می یابد. این می تواند یک فرصت خرید صعودی را ارائه دهد. هنگامی که AO به زیر خط صفر عبور می کند ، حرکت کوتاه مدت اکنون سریعتر از حرکت بلند مدت کاهش می یابد. این می تواند فرصتی برای فروش نزولی باشد.

قله های دوقلو

Twin Peaks روشی است که تفاوت بین دو قله در یک طرف Zero Line را در نظر می گیرد. Twin Peaks صعودی هنگامی رخ می دهد که دو قله زیر Zero Line وجود داشته باشد. قله دوم بالاتر از قله اول و بعد از آن نوار سبز قرار بگیرد. همچنین بسیار مهم است که فرورفتگی بین دو قله ، باید در تمام مدت زیر خط صفر باقی بماند.

Twin Peaks نزولی هنگامی رخ می دهد که دو قله بالای Zero Line وجود داشته باشد. قله دوم پایین تر از قله اول و پس از آن یک نوار قرمز قرار بگیرد. فرورفتگی بین دو قله ، باید در تمام مدت بالای خط صفر باقی بماند.

نعلبکی

نعلبکی در AO به دنبال تغییرات سریع تری در مومنتوم است. روش نعلبکی به دنبال تغییر در سه میله متوالی است که همه در یک طرف Zero Line قرار دارند. نعلبکی صعودی زمانی اتفاق می افتد که AO بالای Zero Line باشد. این شامل دو نوار قرمز متوالی (با نوار دوم پایین تر از نوار اول) است که بعد از آنها یک نوار سبز مشاهده شود.

نعلبکی نزولی زمانی اتفاق می افتد که AO زیر خط Zero باشد. این شامل دو نوار سبز متوالی (با نوار دوم بالاتر از نوار اول) است که بعد از آنها یک نوار قرمز مشاهده شود.

خلاصه

در کل ، AO می تواند ابزاری با ارزش باشد. مومنتوم یکی از آن جنبه های بازار است که برای درک حرکات قیمت بسیار مهم است ، اما دستیابی به یک سیگنال مطمئن دشوار است. AO (مومنتوم) می تواند در برخی موارد برای تولید سیگنال های با کیفیت مورد استفاده قرار گیرد اما مانند هر نشانگر تولید سیگنال ، باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد. درست درک کردن تنظیمات و جلوگیری از سیگنالهای دروغین (Fake)چیزی است که بهترین تریدر ها در طول زمان از طریق تجربه یاد می گیرند. گفته می شود ، AO اطلاعات با کیفیتی ایجاد می کند و برای بسیاری از تحلیلگران یا تریدر ها، یک ابزار تجزیه و تحلیل تکنیکالی با ارزش است.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*