alert ("hello");

اندیکاتور Bollinger Bands %B

اندیکاتور Bollinger Bands %B

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲تاریخ
  • ۳محاسبه
  • ۴مبانی
  • ۵آنچه باید جستجو کنید
    • ۵٫۱اشباع خرید/ اشباع فروش
  • ۶خلاصه

تعریف

باندهای بولینگر٪ B یا درصد پهنای باند (٪ B) یک اندیکاتور است که از اندیکاتور بولینگر باند (BB) حاصل می شود. باندهای بولینگر یک شاخص نوسانات است که باند سه خطی ایجاد می کند که در رابطه با قیمت ترسیم شده است. خط میانی به طور معمول یک میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه است. باندهای بالایی و پایینی معمولاً انحراف استاندارد ۲ در بالا و زیر SMA (خط میانی) هستند. آنچه که شاخص٪ B انجام می دهد اندازه گیری یا نمایش مقداریست که قیمت نسبت با باند ها دارد. ٪ B می تواند در شناسایی روندها و سیگنالهای ترید مفید باشد.

تاریخ

جان بولینگر ، خالق بولینگر باند (BB) ، تقریباً ۳ دهه پس از معرفی باندهای بولینگر خود ، در سال ۲۰۱۰ ٪ B را معرفی کرد.

محاسبه

B = (Current Price - Lower Band) / (Upper Band - Lower Band%)

مبانی

کار B% در مورد رابطه بین قیمت و باند بالا و پایین است. شش رابطه اساسی وجود دارد که بدین صورت است.

به ترتیب از باند بالایی :

٪ B بالاتر از ۱ = قیمت در بالای باند بالایی است

٪ B برابر با ۱ = قیمت در باند بالایی است

٪ B در بالای ۵۰ = قیمت بالاتر از خط میانی است

٪ B زیر ۵۰ = قیمت زیر خط میانی است

٪ B برابر با ۰ = قیمت در باند پایینی است

٪ B زیر ۰ = قیمت زیر باند پایینی است

به طور کلی ،سطوح ۸۰ و ۲۰ نیز مهم هستند.

٪ B در بالای ۸۰ = قیمت نزدیک به باند بالایی است

٪ B زیر ۲۰ = قیمت نزدیک به باند پایینی است

٪ B فراتر از یک بازرسی بصری از قیمت در رابطه با محل قرارگیری آن در باندهای بولینگر (BB) است. درواقع ابزاری برای مشخص کردن مکان آن و ارائه دقیق به تحلیلگر تکنیکال است.

آنچه باید جستجو کنید

اشباع خرید/ اشباع فروش

به طور معمول بهتر است در طی روند صعودی یا نزولی قوی ، به دنبال سیگنالهای خرید و فروش حاصل از٪ B باشید. “حرکت روی باندها” در مواقعی روی میدهد که طی روند صعودی یا نزولی شدید ، قیمت اغلب روی بالای باند بالایی (در روند صعودی) یا روی باند پایینی (در روند نزولی) حرکت می کند. هنگامی که قیمت در حال “حرکت روی باند ها” است ، این حرکات سیگنال برگشت روند نیستند. در حقیقت قیمت ممکن است تا حدودی اصلاح شود و روند کلی را از سر گیرد.

دانستن زمانی که یک نفوذ در باند واقعا نشان دهنده وارونگی روند باشد  ، بسیار سخت است. این کار بیشتر از طریق تجزیه و تحلیل تکنیکالی و تحقیقات گذشته نمودارها انجام می شود. گفته می شود ، استفاده از٪ B برای شناسایی سیگنال های معاملاتی در شرایط اشباع خرید/ اشباع فروش در حالی که در روند کلی موجود بمانید ، کمی ساده تر است. به طور ساده تر خرید و فروش در موج های کوتاه اصلاحی ساده تر است تا تشخیص تغییر روند کلی نمودار.

سیگنالهای معاملاتی را می توان با استفاده از همان اصول نیز یافت. فرصت های ترید با این روند می توانند در مواقعی که نفوذ به خارج باند در جهت مخالف روند کلی رخ می دهد ، خود را نشان دهند.

توجه به نمودار زیر:

روند کلی به سمت بالا حرکت می کند.

به طور مکرر زیر صفر نفوذ میکند.

این نفوذ ها فرصتهای خرید را ارائه می دهند.

توجه به نمودار زیر:

روند کلی رو به پایین حرکت می کند.

٪ B چندین بار بالای ۱ رفته است.

این نفوذها فرصت فروش را ارائه می دهند.

خلاصه

آنچه Bollinger Bands٪ B را مفید می کند ، این است که یک شاخص بسیار مشهور BB را زیر نظر می گیرد و تمرکز را بالاتر می برد. تحلیلگران تکنیکال با استفاده از این اندیکاتور به جای تکیه بر ظاهر قیمت ها در رابطه با باندها ، می توانند از مقادیر دقیق تری برای تصمیم گیری آگاهانه تر استفاده کنند. ٪ B در طی یک روند تعریف شده ، با ارزش ترین مقدار خود را دارد. در طی یک روند خوب ، منطقه بالاتر از ۱ و زیر ۰ بسیار مهمتر می شوند. بنابراین٪ B باید همراه با اندیکاتورهای اضافی یا روش های تحلیل تکنیکی مورد استفاده قرار گیرد تا به تأیید جهت روند کمک کند.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*