alert ("hello");

اندیکاتور STOCH RSI

اندیکاتور STOCH RSI

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲تاریخ
  • ۳محاسبه
  • ۴مبانی
  • ۵آنچه باید جستجو کنید
    • ۵٫۱اشباع خرید/اشباع فروش
  • ۶خلاصه

تعریف

اندیکاتور (Stochastic RSI (Stoch RSI در اصل یک اندیکاتور از یک اندیکاتور دیگر است. برای ایجاد Stoch RSI ، از محاسبات Stochastic برای شاخص RSI استفاده می شود. در واقع این یک اندیکاتور RSI است که از محاسبات و داده های Stochastic استفاده میکند و بدان معنی است که این یک اندازه گیری از RSI نسبت به دامنه High/ Low خود ، در طی یک دوره زمانی مشخص شده توسط کاربر است. Stochastic RSI نوسان سازی است که مقداری بین ۰ تا ۱ را ایجاد و بعنوان یک خط ترسیم می کند. این شاخص در درجه اول برای شناسایی شرایط اشباع خرید/اشباع فروش استفاده می شود.

تاریخ

شاخص (Stochastic RSI (Stoch RSI توسط Tushard Chande و Stanley Kroll ساخته شده است. آنها شاخص خود را در کتاب The New Technical Trader (معامله گر فنی جدید) در سال ۱۹۹۴ معرفی کردند.

محاسبه

در این مثال ، یک نمونه بسیار معمول ۱۴ Stoch RSI استفاده می شود.

Stoch RSI = (RSI - Lowest Low RSI) / (Highest High RSI - Lowest Low RSI)

در اینجا برخی از سطوح معیار تقریبی آورده شده است:

 Stoch RSI 14 = 1 وقتی در ۱۴ روز در بالاترین سطح خود قرار دارد.

 Stoch RSI 14 = 0.8 هنگامی که نزدیک به محدوده بالای سطح بالا / پایین ۱۴ روز است.

 Stoch RSI 14 = 0.5 هنگامی که در وسط محدوده بالا / پایین ۱۴ روز خود قرار دارد.

 Stoch RSI 14 = 0.2 هنگامی که نزدیک به پایین سطح بالا / پایین ۱۴ روز خود نزدیک است.

 Stoch RSI 14 = 0 وقتی در ۱۴ روز در کمترین حد خود قرار دارد.

مبانی

مهم است که به یاد داشته باشید که Stoch RSI یک اندیکاتور از یک اندیکاتور دیگر است که آن را دو قدم از حرکت قیمت عقب می اندازد(دیر تر از نمودار تغییر جهت میدهد). گفته می شود ، به عنوان یک نشانگر محدوده محدود(اسیلاتور) ، عملکرد اصلی Stoch RSI شناسایی کراس ها (عبور دوخط از هم) و همچنین شرایط اشباع خرید/اشباع فروش است.

آنچه باید جستجو کنید

اشباع خرید/اشباع فروش

شرایط Overbought و Oversold با RSI متفاوت است. در حالی که شرایط اشباع خرید/اشباع فروش RSI به طور سنتی برای اشباع خرید ۷۰ و برای اشباع فروش ۳۰ است ، Stoch RSI به طور معمول ۰٫۸ و ۰٫۲ است. در استفاده از Stoch RSI ، اشباع خرید/اشباع فروش هنگام ترید در روند مشخص ، بهترین کارایی را دارد.

در طی روند صعودی ، به دنبال شرایط اشباع فروش برای نقاط ورود باشید.

در طی روند نزولی ، به دنبال شرایط اشباع خرید برای نقاط ورود باشید.

خلاصه

هنگام استفاده از Stoch RSI در تحلیل تکنیکال ، معامله گر باید مراقب باشد. با افزودن محاسبه Stochastic به RSI ، سرعت بسیار زیاد می شود. این می تواند سیگنال های بیشتری را تولید کند و البته سیگنال های کاذب نیز به تعداد صادر خواهد شد. برای کارآیی مؤثرتر Stoch RSI باید با ابزارها یا اندیکاتور های دیگر ترکیب شود. استفاده از خطوط روند یا تحلیل الگوهای نموداری پایه ، می تواند به شناسایی روندهای اصلی و اساسی و افزایش دقت Stoch RSI کمک کند. استفاده از Stoch RSI برای ایجاد معاملاتی که در مخالف روند اساسی پیش رود ، یک عمل خطرناک است.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*