alert ("hello");

اندیکاتور Ichimoku

اندیکاتور Ichimoku

راهنمای ترید با Ichimoku

نحوه استفاده از اندیکاتور Ichimoku

شاخص Ichimoku یک شاخص تمام و کمال است که اطلاعات مربوط به حمایت / مقاومت ، جهت روند و مومنتوم (فشار قدرت حرکت) را به طور هم زمان ارائه می دهد. شاخص Ichimoku یک ابزار قدرتمند برای ترید است ، اما بسیاری از معامله گران هنگام نگاه کردن به همه خطوط و اطلاعاتی که اندیکاتور به آنها می دهد احساس گمشدگی می کنند و درنتیجه اغلب سیگنال های Ichimoku را به اشتباه تفسیر می کنند. در این مقاله اجزاء را جدا می کنیم و برای تصمیم گیری در مورد معاملات ، قدم به قدم نحوه استفاده از نشانگر Ichimoku را به شما نشان خواهیم داد.

قدم اول: باز کردن اندیکاتور Ichimoku

Ichimoku از ۲ مؤلفه مختلف تشکیل شده است:

۱) خطوط تبدیل (Conversion) و پایه (Base): آنها شبیه میانگین های متحرک (moving average) در نمودارهای شما هستند ، اما آنطور که میبینید ، نیستند.

۲) Ichimoku Cloud: ابر ایچیموکو محبوب ترین جنبه اندیکاتور است زیرا بیشترین تاثیر را دارد.

لطفاً توجه داشته باشید که من در این بخش به جنبه های مومنتوم و پیروی از روند در اندیکاتور Ichimoku تمرکز می کنم. طول مدت زمان عقب ماندگی (تاخیر) Ichimoku با انتخاب شماست و عدد بالایی نمی تواند انتخاب شود.

اکنون به اجزای مختلف به صورت جداگانه نگاه خواهیم کرد و سپس همه آنها را در کنار هم قرار می دهیم تا در یافتن سیگنالهای ترید بهتر به شما کمک کنیم.

خطوط تبدیل و پایه

همانطور که قبلاً نیز گفتم ، خطوط تبدیل و پایه مانند میانگین متحرک (MA) در نمودارهای شما هستند ، اما آنها کار متفاوتی انجام می دهند. خطوط Conversion و Base وسط دوره های ۹ و ۲۶ در high و low را نشان می دهد. این بدان معنی است که آنها دوره های ۹ و ۲۶ (کندل) را به عقب نگاه می کنند ، بالاترین و پایین ترین سطح قیمت را در آن دوره می گیرند و سپس خط را در وسط آن محدوده ترسیم می کنند.

در تصویر زیر خطوط قرمز و سبز خطوط Base و Conversion ایچیموکو هستند. که بسیار شبیه MA26 و MA9 هستند . برای مقایسه ، من MA9 نمودار را با رنگ سفید در مثال زیر رسم کردم. میانگین متحرک بسیار شبیه به خط Conversion است ، اما با آن ۱۰۰٪ مطابقت ندارد.

Tenkan Sen (خط تبدیل) Conversion : وسط دوره ۹ در مقادیر high و low

Kijun Sen (خط پایه) Base : وسط دوره ۲۶ در مقادیر high و low

علائم و معانی خطوط تبدیل و پایه

خطوط تبدیل و پایه دو هدف دارند:

اول ، آنها مانند حمایت و مقاومت در طول روند عمل می کنند.

ثانیا ، آنها اطلاعات مومنتومی را ارائه می دهند.

هنگامی که قیمت بالاتر از دو خط معامله می شود و وقتی خط “تبدیل” بالاتر از خط “پایه” است ، نشان دهنده حرکت صعودی است. این نیز به میانگین های متحرک بسیار شبیه است: وقتی میانگین متحرک کوتاهتر از زیر به بالای میانگین متحرک بلندتر عبور کند ، به این معنی است که حرکت صعودی است.

  • خطوط پایه و تبدیل به عنوان حمایت و مقاومت در طول روند عمل می کنند
  • فقط هنگامی خرید کنید که قیمت بالاتر از دو خط باشد و وقتی قیمت به زیر دو خط عبور کرد بفروشید
  • یک کراس (عبور دو خط از هم) از دو خط ، مومنتوم را تأیید می کند (نشان دهنده فشار و قدرت حرکت قیمت است)
  • وقتی خط کوتاه تر از پایین به بالای خط بلند مدت حرکت می کند ، به معنی افزایش حرکت صعودی است (و بالعکس)
  • وقتی قیمت از هر دو خط بالاتر می رود ، مومنتوم صعودی را تأیید می کند

اندیکاتور ایچیموکو : ابر (CLOUD)

ابر Ichimoku از دو خط در پایین و بالا تشکیل شده است و فضای بین دو خط اغلب به صورت سبز یا قرمز سایه داده می شود (به شکل ابر). بیایید بررسی کنیم که این به چه معنی است.

اولین خط میانگین بین خطوط Conversion و Base است. (خط سریعتر)

دومین خط میانگین بین خط دوره ۵۲ در high و low است. (خط آهسته تر)

نکته : با بالا بردن مقدار دوره خط میانگین متحرکت ، حرکت آن آهسته تر و با پایین بردن آن ، خط سریعتر میشود.

یکی از ویژگی های مهم ابر این است که آینده خط دوره ۲۶ را پیش بینی میکند.

باز هم ، در تصویر زیر دو میانگین متحرک معمولی در کنار ابر را ترسیم کردیم و از آفست ۲۶ استفاده کردیم (میانگین های متحرک را به جلوتر انتقال می دهیم). می بینید که میانگین های متحرک تقریباً با Ichimoku Cloud یکسان هستند.

Seknou A – خط حرکت سریعتر : میانگین بین تبدیل و خط پایه

Senkou B – خط حرکت آهسته تر: میانگین بین خط دوره ۵۲ در high و low

نکته مهم: ابر ۲۶ دوره (کندل ، روز …) به جلوتر منتقل می شود

سیگنالها و معانی اندیکاتور ابر ایچیموکو

ایده کلی در پشت Cloud بسیار شبیه خطوط Conversion و Base است زیرا این دو مرز (خط بالا و پایین ابر) مانند آنها هستند. اول ، ابر به عنوان حمایت و مقاومت عمل می کند و همچنین جهت روند و میزان مومنتوم را مشخص میکند. اما از آنجا که Cloud از یک مؤلفه ۵۲ دوره ای (برخلاف ۹ و ۲۶) استفاده می کند ، کندتر از خطوط Conversion و Base حرکت می کند.

در اصل ، هنگامی که قیمت بالاتر از ابر است روند صعودی و وقتی قیمت زیر ابر باشد روند نزولی را تأیید می کند. فضای داخل Cloud یک منطقه noise (سیگنال های غیر مفید) است و از ترید کردن در اینجا باید خودداری شود. هنگامی که ابر سبز است و سپس روند نزولی ایجاد و  توسط یک ابر قرمز تأیید می شود ، یک روند نزولی قوی شکل گرفته است.

بنابراین ، ابر راهی برای تجارت با روند طولانی مدت است و می توانیم یافته های خود را به شرح زیر خلاصه کنیم:

  • معاملات مبتنی بر روند بر این اساس است که نمودار قیمت کدام سمت (بالا یا پایین) از Cloud است
  • ابر در طول روند به عنوان حمایت و مقاومت عمل می کند
  • هنگامی که قیمت داخل ابر وجود دارد ، منطقه نویز است

The Signals – نحوه استفاده از اندیکاتور ایچیموکو برای یافتن معاملات

اکنون که درک کاملی از آنچه که هر کدام از مؤلفه ها انجام می دهند دارید و میدانید سیگنال ها و معانی آنها چیستند ، می توانیم نگاهی بیندازیم که چگونه می توان از شاخص Ichimoku برای تحلیل نمودارهای قیمت و تولید سیگنالهای معاملاتی استفاده کرد.

۱-The Cloud: روند طولانی مدت ، مقاومت و رنگ

با کمک Ichimoku Cloud ، معامله گران می توانند به راحتی روند صعودی بلند مدت را از روند نزولی فیلتر کنند. هنگامی که قیمت زیر Cloud است روند نزولی می باشد و همچنین برعکس آن . همچنین در طول روند قوی ، Cloud به عنوان سطوح حمایت و مقاومت عمل می کند.

بنابراین ، ابر وقتی که فازهای صعودی و نزولی بازار را از هم فیلتر میکند ایده آل است. با این حال ، مثل بیشتر اندیکاتورهای مومنتومی ، Ichimoku Cloud در بازارهای خنثی یا جانبی اعتبار خود را از دست می دهد.

۲- سیگنال های سریعتر از خطوط تبدیل و پایه

خطوط تبدیل و پایه سریعترین مؤلفه نشانگر Ichimoku هستند و سیگنالهای مومنتومی را زود ارائه می دهند. در تصویر زیر نقاط مختلفی را با شماره های ۱ تا ۴ مشخص کرده ایم و اکنون می خواهیم بفهمیم که چگونه می توان از خطوط Conversion و Base استفاده کرد:

۱) خط تبدیل از پایین به بالای خط پایه که این یک سیگنال مهم است عبور می کند. در آن زمان ، قیمت بالاتر از هر دو خط معامله می شود که روند صعودی را تأیید می کند. قیمت برای لحظه ای دوباره به داخل ابر فرو رفت ، اما حمایت می شود و برمی گردد. این می تواند به عنوان یک موقعیت  ورود دیده شود.

۲) نمودار قیمت درحال شکستن خط پایه (زرد) که یک سیگنال هشدار دهنده برای تغییر روند است می باشد . خطوط تبدیل و پایه نیز از هم عبور کردند که این نیز نشانه شروع روند نزولی است . سرانجام ، قیمت از Cloud عبور کرد که این تغییر روند را تأیید می کند.

۳)نمودار قیمت با شدت از بالا به زیر خطوط تبدیل و پایه عبور کرده و خط تبدیل نیز از خط پایه به سمت پایین کراس کرده است. هر دو سیگنال ها نزولی هستند و همچنین نمودار قیمت زیر Cloud قرار دارد. تمام این سیگنال ها روند نزولی شدیدی را تأیید می کنند و میشود از آن به عنوان یک موقعیت فروش استفاده شود.

۴) نمودار قیمت ، شکستن خط پایه که یک سیگنال هشدار دهنده زودهنگام است را آغاز کرده است. سپس خطوط تبدیل و پایه از یکدیگر عبور می کنند که بیشتر تأیید کننده تغییر روند است. سرانجام ، مومنتوم کاهش یافت و قیمت در روند خنثی تثبیت شد.

۳- RSI و ایجاد ادغام

همه ما در حال ایجاد ادغام هستیم و این به معنای ترکیب ابزارها و مفاهیم مختلف ترید برای ایجاد یک روش و استراتژی ترید قوی تر است. شاخص ترجیحی ما RSI است و با Ichimoku کاملاً کار می کند.

هنگامی که از نشانگر Ichimoku برای سوار شدن به روند استفاده می کنید ، مهم است که بدانید چه زمان این روند به پایان رسیده است و چه زمانی احتمالی عکس شدن آن می رود که باعث خروج از معاملات می شود. تصویر زیر نشان می دهد که با اضافه کردن RSI و جستجوی واگرایی RSI ، می توان تغییر روندهایی با احتمال زیاد را شناسایی کرد. اگر پس از واگرایی RSI ، قیمت از خطوط تبدیل / پایه عبور کند ، یک تغییر روند بسیار محتمل است و حتی می تواند یک تغییر روند طولانی را پیش بینی کند.

۴- ترید را متوقف کنید

همانطور که میانگین متحرک می تواند برای محل توقف و خروج تجارت شما استفاده شود ، اندیکاتور Ichimoku نیز می تواند.

هنگام خروج از یک تجارت بر اساس سیگنال های Ichimoku ، مواردی وجود دارد که باید بدانید:

  • هنگامی که در طی روند نزولی ، قیمت از خطوط تبدیل و پایه از پایین به بالا عبور کند ، می تواند یک تغییر موقتی در مومنتوم باشد …
  • … اما تا زمانی که ابر به عنوان مقاومت وجود داشته باشد، این روند هنوز شکسته نشده است. یعنی ممکن است روند تغییر کرده باشد اما حتمی نیست تا وقتی که ابر هم شکسته شود.
  • هنگامی که قیمت از پایین ابر به بالای آن می رود، روند نزولی سرانجام به پایان می رسد.
  • معامله گران می توانند از Ichimoku برای خروج از تجارت محافظه کارانه و تهاجمی استفاده کنند:

خروج محافظه کارانه (۱): یک معامله گر محافظه کار تر پس از عبور نمودار از خطوط تبدیل و پایه در جهت مخالف روند ، معامله خود را ترك می كند. این معامله گران از ضرر های زیاد اجتناب میکنند. از طرف دیگر ، ممکن است هنگام بازگشت قیمت به جهت اصلی روند ، حرکت آتی را از دست بدهند. همه کراس های خطوط تبدیل و پایه منجر به معکوس شدن روند نمی شوند.

خروج تهاجمی (۲): معامله گرانی که می خواهند برای مدت زمان طولانی تری سوار روند باشند تنها وقتی قیمت از ابر عبور کند از معاملات خارج میشوند. مزیت این کار این است که آنها می توانند معاملات را خیلی طولانی تر نگه دارند و در برابر اصلاح های موقتی آسیب پذیر نیستند. از طرف دیگر ، ممکن است آنها مقدار زیادی از سود خود را از دست بدهند زیرا سیگنال عبور ابر خیلی دیر صادر می شود.

نتیجه گیری: شاخص Ichimoku یک چارچوب تجاری خوب است

 

به طور کلی ، زمینه کاری Ichimoku بسیار قوی و همه جانبه است که به صورت یکجا اطلاعات زیادی را ارائه می دهد. همانطور که نشان دادیم ، هیچ رازی در مورد استفاده و تفسیر اندیکاتور Ichimoku وجود ندارد و اجزای جداگانه با استراتژی های مبتنی بر میانگین های متحرک بسیار نزدیک هستند. با این وجود ، شاخص Ichimoku به طور قطع جایگاه خود را دارد و معامله گرانی که تصمیم می گیرند چنین استراتژی معاملاتی را دنبال کنند ، می توانند یک چارچوب محکم داشته باشند. ما همچنین شما را به ترکیب اندیکاتور Ichimoku با سایر ابزارها مانند اصول اولیه حمایت / مقاومت ، پرایس اکشن ، الگوهای نموداری و سایر شاخص ها ، ترغیب و تشویق میکنیم.

برای جمع بندی ، مهمترین چیزهایی که باید هنگام معامله با شاخص Ichimoku بدانید عبارتند از:

  • برای شناسایی جهت روند بلند مدت از Cloud استفاده کنید. فقط در جهت Cloud تجارت کنید.
  • Cloud همچنین در طول روند به عنوان حمایت و مقاومت عمل می کند. اما وقتی قیمت وارد Cloud می شود ، نشانگر تغییر در مومنتوم است.
  • وقتی خط تبدیل از پایین به بالای خط پایه عبور کند ، می تواند مومنتوم را به سمت روند صعودی تغییر دهد.
  • در طی یک روند ، خطوط Conversion و Base به عنوان حمایت و مقاومت عمل می کنند.
  • فقط در راستای خطوط تبدیل و پایه تجارت کنید.
  • یک معامله گر می تواند از خطوط تبدیل / پایه یا هنگام نفوذ قیمت به ابر برای خروج های خود استفاده کند (محافظه کار).
  • در روندهای جانبی خنثی ، شاخص Ichimoku اعتبار خود را از دست می دهد.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*