alert ("hello");

اندیکاتور DPO

اندیکاتور DPO

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲محاسبه
  • ۳مبانی
  • ۴دنبال چه چیزی باشیم
    • ۴٫۱دامنه بالا / پایین چرخه
    • ۴٫۲مدت زمان چرخه
  • ۵خلاصه

تعریف

اندیکاتور(Detrended Price Oscillator (DPO برای حذف روند قیمت استفاده می شود. این کار به منظور شناسایی و جداسازی چرخه های کوتاه مدت انجام می شود. DPO معمولاً با جدیدترین قیمت ها مطابقت ندارد. انحرافات آن با سمت چپ نمودار (گذشته) است که به حذف روند فعلی کمک می کند. از آنجایی که با مقادیری از گذشته تغییر می کند ، DPO نوسانگر حرکت محسوب نمی شود. فقط قیمت های گذشته را با میانگین متحرک ساده مقایسه می کند، به عنوان راهی برای سنجش دامنه بالا / پایین چرخه و همچنین مدت زمان آن.

محاسبه

(Price of (N/2 + 1) periods ago) - (N Period SMA) = DPO

N = کاربر دوره را تعریف میکند

مبانی

اندیکاتور(Detrended Price Oscillator (DPO قیمتهای گذشته را با SMA جابجا شده (به عقب برده شده) مقایسه می کند. SMA بعنوان یک Zero Line (خط صفر) نمایش داده می شود و DPO بین مقادیر مثبت (بالاتر از خط) و منفی (زیر خط) نوسان می کند. به عبارت ساده تر ، مقادیر مثبت بدان معنی است که قیمت بالاتر از SMA و ارزش منفی یعنی قیمت پایین تر از SMA بود.

دنبال چه چیزی باشیم

هدف اصلی DPO تجزیه و تحلیل داده های تاریخی به منظور مشاهده چرخه در حرکت بازار است. DPO می تواند به تحلیلگر تکنیکال حس بهتری از محدوده معمولی بالا / پایین سیکل و همچنین مدت زمان آن را نشان دهد.

دامنه بالا / پایین چرخه

 

مدت زمان چرخه

خلاصه

اندیکاتور(Detrended Price Oscillator (DPO لزوماً برای اینکه یک ابزار تولید سیگنال باشد در نظر گرفته نمیشود. در عوض ، بهترین وسیله به عنوان راهی برای شناسایی مورد اطمینان خصوصیات چرخه معمولی یک نمودار معاملاتی ارائه می شود. به همین دلیل ، استفاده از DPO در کنار اندیکاتور های دیگر که برای سنجش روند یا حرکت طراحی شده اند ، محتاطانه است.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*