alert ("hello");

اندیکاتور DC

اندیکاتور DC

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲تاریخ
  • ۳محاسبه
  • ۴مبانی
  • ۵آنچه باید جستجو کنید
    • ۵٫۱تأیید روند
    • ۵٫۲اشباع خرید/اشباع فروش
  • ۶خلاصه

تعریف

(Donchian Channels (DC در تحلیل تکنیکال برای اندازه گیری نوسانات بازار استفاده می شوند. این یک اندیکاتور دارای باند است ، شبیه به بولینگر باند. علاوه بر اندازه گیری میزان نوسانات بازار ، Donchian Channels در درجه اول برای شناسایی پتانسیل شکست روند یا شرایط اشباع خرید/اشباع فروش هنگام رسیدن قیمت به باند بالا یا پایین استفاده می شود. این موارد نشانگر سیگنالهای احتمالی ترید است.

تاریخ

شاخص (Donchian Channels (DC توسط تریدر معروف کالاها ریچارد دونچیان ایجاد شده است. دونچیان به عنوان “پدر دنبال کردن روند” معروف است.

محاسبه

برای این مثال ، یک دوره ۲۰ روزه استفاده می شود که یک بازه زمانی متداول است.

Upper Channel = 20 Day High
Lower Channel = 20 Day Low
Middle Channel = (20 Day High + 20 Day Low)/2

مبانی

Donchian Channels یکی از اندیکاتورهای ساده است . این شاخص به سادگی محدوده زمانی تعریف شده توسط کاربر را می گیرد (به عنوان مثال ۲۰ روز) و باندهای بالایی و پایین را محاسبه می کند. باند بالایی قیمت HIGH برای دوره و باند پایینی قیمت LOW برای دوره است. خط میانه به طور متوسط ​​میانگین این دو می باشد. عملکرد اصلی کانالهای Donchian اندازه گیری نوسانات است. هنگامی که نوسانات زیاد است ، باندها گسترش می یابند و هنگامی که نوسانات کم است ، باند ها باریک تر می شوند. هنگامی که قیمت به یکی از باندها می رسد یا از آن عبور می کند نشان دهنده شرایط اشباع خرید/اشباع فروش است. این اساساً می تواند منجر به دو چیز شود. یکی اینکه روند فعلی تأیید شده است و باعث قوی تر شدن روند خواهد شد. نتیجه دوم این است که در روند موجود حاکی از اصلاح کوچکی قبل از ادامه در همان روند قبلی است.

آنچه باید جستجو کنید

تأیید روند

اغلب اوقات ، در یک روند واضح و مشخص ، شرایط اشباع خرید/اشباع فروش می تواند نشانه ای از قدرت روند باشد. در طی یک روند صعودی ، حرکت در حاشیه باند بالا می تواند یک روند قوی را نشان دهد.

طی یک روند نزولی ، حرکت در حاشیه باند پایین می تواند یک روند قوی نزولی را نشان دهد.

اشباع خرید/اشباع فروش

در طول یک روند صعودی، ممکن است در مدت کوتاهی قیمت به شرایط اشباع فروش برود و برگردد، این شرایط نیز می تواند نشان دهنده روند قوی باشد.

در طول یک روند نزولی ، ممکن است در مدت کوتاهی قیمت به شرایط اشباع خرید برود و برگردد، این شرایط نیز می تواند نشان دهنده روند قوی باشد.

خلاصه

اندیکاتور (Donchian Channels (DC نوسانات را میسنجد تا بتواند شرایط اشباع خرید/اشباع فروش را شناسایی کند. آنچه مهم است به یاد داشته باشید این است که کانالهای Donchian در درجه اول در یک روند واضح و مشخص به بهترین وجه کار می کنند. در طی یک روند صعودی، حرکت در منطقه اشباع خرید ممکن است یک روند تقویت شده را نشان دهد (به ویژه اگر به طور مکرر در طول روند اتفاق بیفتد). در طی یک روند نزولی، حرکت در منطقه اشباع فروش ممکن است یک روند تقویت شده را نشان دهد. همچنین ، در طی روند صعودی، حرکت در مناطق اشباع فروش و برعکس ممکن است موقت باشد و روند کلی ادامه یابد . گفته می شود ، تایید روند ، نقش مهمی در بهره‌مندی از کانال Donchian دارد و می تواند همراه ابزارهای تحلیل تکنیکی دیگر مانند خطوط روند یا نشانگر حرکت جهت (DMI) استفاده شود.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*