alert ("hello");

اندیکاتور CMF

اندیکاتور CMF

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲تاریخ
  • ۳محاسبه
  • ۴مبانی
  • ۵آنچه باید جستجو کنید
    • ۵٫۱تأیید روند
    • ۵٫۲کراس
    • ۵٫۳غیرقابل اعتماد بودن
  • ۶خلاصه

تعریف

(Chaikin Money Flow (CMF به معنی جریان پول چایکین یک شاخص تجزیه و تحلیل فنی است که برای اندازه گیری حجم جریان پول برای مدت زمانی مشخص استفاده می شود. Money Flow Volume (مفهومی که توسط Marc Chaikin ایجاد شده است) معیاری است که برای اندازه گیری فشار خرید و فروش برای مدت مشخص استفاده می شود. CMF سپس حجم جریان پول را در طی دوره تعریف شده توسط کاربر جمع می کند. هر دوره زمانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما معمول ترین تنظیمات ۲۰ یا ۲۱ روز است. مقدار جریان پول Chaikin بین ۱ و -۱ متغیر است. CMF می تواند به عنوان روشی برای تعیین تغییرات در فشار خرید و فروش مورد استفاده قرار گیرد و می تواند به پیش بینی تغییرات آینده و همچنین پیدا کردن فرصت های ترید کمک کند.

تاریخ

CMF توسط تحلیلگر مشهور سهام Marc Chaikin ایجاد شد. جریان پول Chaikin با دو شاخص مشهور دیگر Chaikin ارتباط تنگاتنگی دارد.  Chaikin Oscillator و Accumulation/Distribution.

محاسبه

محاسبه CMF دارای سه مرحله مشخص است (برای این مثال ما از CMF 21 Period استفاده خواهیم کرد):

۱٫ Find the Money Flow Multiplier [(Close - Low) - (High - Close)] /(High - Low) = Money Flow Multiplier

۲٫ Calculate Money Flow Volume Money Flow Multiplier x Volume for the Period = Money Flow Volume

۳٫ Calculate The CMF 21 Period Sum of Money Flow Volume / 21 Period Sum of Volume = 21 Period CMF

مبانی

چایکین معتقد بود که فشار و خرید و فروش می تواند با توجه به محدوده بالا / پایین آن تا زمانی که یک دوره بسته می شود تعیین شود. در صورت بسته شدن دوره در نیمه بالایی محدوده ، فشار خرید بیشتر است و اگر دوره در نیمه پایینی بسته شود ، فشار فروش بیشتر است. این همان چیزی است که Money Flow Multiplier تعیین می کند (مرحله ۱ در محاسبه فوق). ضریب جریان پول (Money Flow Multiplier) همان چیزی است که حجم پول را تعیین می کند و بنابراین ، در نهایت جریان(Flow) پول(money) چایکین.

مقدار Chaikin’s Money Flow بین ۱ و -۱ متغیر است. تعبیر اساسی این است: هنگامی که CMF به ۱ نزدیک تر است ، فشار خرید بیشتر است. وقتی CMF به -۱ نزدیک تر باشد ، فشار فروش بیشتر است.

آنچه باید جستجو کنید

تأیید روند

فشار خرید و فروش می تواند دلیل مناسبی برای تأیید یک روند مداوم باشد. این می تواند به معامله گر اعتماد به نفس بیشتری بدهد که احتمالاً روند فعلی ادامه خواهد داشت. در طول روند قوی ، فشار مداوم خرید (مقادیر CMF بالاتر از ۰) می تواند نشان دهد که قیمت ها همچنان رو به افزایش خواهند بود. در طی یک روند نزولی، فشار مداوم فروش (مقادیر CMF زیر ۰) می تواند نشان دهد که قیمت ها همچنان در حال کاهش خواهند بود.

کراس (عبور از خط)

هنگامی که CMF از خط صفر عبور می کند ، می تواند نشانه وجود پیدایش روند معکوس باشد. کراس صعودی هنگامی رخ می دهد که CMF از زیر صفر تا بالای خط صفر عبور کند. قیمت پس از آن بالا می رود.

کراس نزولی هنگامی رخ می دهد که CMF از بالای صفر تا زیر خط صفر عبور کند. قیمت پس از آن پایین می رود.

لازم به ذکر است که کراس های مختصر می تواند رخ دهد که منجر به سیگنال های کاذب می شود. بهترین راه برای جلوگیری از این سیگنال های کاذب ، بررسی عملکرد گذشته برای اطمینان از اینکه تنظیمات را درست تعیین کرده ایم. به عنوان مثال ، به جای Zero Line Cross ، یک تحلیلگر تکنیکالی ممکن است از دو خط جداگانه مانند ۰٫۵+ و ۰٫۵- استفاده کند.

غیرقابل اعتماد بودن

CMF در محاسبه خود دارای نقصی است. نقص این است که ضریب جریان پول ، که در تعیین حجم جریان پول و بنابراین ارزش های CMF نقش دارد ، تغییر در بازه معاملات بین دوره ها را در نظر نمی گیرد. این بدان معنی است که اگر هر نوع شکاف در قیمت وجود داشته باشد ، آن را تحلیل نمی کند و بنابراین CMF و قیمت از هماهنگی خارج می شوند.

خلاصه

CMF اندیکاتور خوبی است که نظریه های Chaikin در مورد فشار خرید و فروش را به تحلیلگر تکنیکالی می دهد. این لزوما نباید به خودی خود به عنوان یک نشانگر تولید کننده سیگنال مستقل مورد استفاده قرار گیرد. CMF با اندیکاتورهای های دیگر به ویژه با آنهایی که توسط خود Chaikin تولید شده ، به خوبی کار می کند.(Accumulation/Distribution (ADL و The Chaikin Oscillator.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*