alert ("hello");

اندیکاتور CHOP

اندیکاتور CHOP

فهرست

  • ۱تعریف
  • ۲تاریخ
  • ۳محاسبه
  • ۴مبانی
  • ۵آنچه باید جستجو کنید
    • ۵٫۱تأیید وضعیت بازار
    • ۵٫۲تغییر روند جدید
  • ۶خلاصه

تعریف

(Index Choppiness (CHOP اندیکاتوری است که برای تعیین اینکه آیا بازار Choppy است (بازار خنثی یا دارای حرکت جانبی) است یا Choppy نیست (حرکت در یک روند از هر جهت) طراحی شده است(choppy=متغیر و دستخوش تغییر وتبدیل). اندیکاتور Choppiness نمونه ای از شاخص است که به هیچ وجه جهت ندارد. CHOP به معنای پیش بینی جهت بازار آینده نیست بلکه فقط برای تعریف روند بازار مورد استفاده قرار می گیرد. مفهوم ای شاخص اینچنین است : مقادیر بالاتر برابر فشار بیشتری برای جهت دار کردن نمودار است (مانند باریک شدن باندهای بولینگر) ، در حالی که مقادیر پایین تر نشانگر روند جهت دار است.

تاریخ

Index Choppiness توسط معامله گر استرالیایی کالا E.W. Dreiss ایجاد شد.

محاسبه

۱۰۰ * LOG10( SUM(ATR(1), n) / ( MaxHi(n) - MinLo(n) ) ) / LOG10(n)

n = User defined period length.
LOG10(n) = base-10 LOG of n
ATR(1) = Average True Range (Period of 1)
SUM(ATR(1), n) = Sum of the Average True Range over past n bars 
MaxHi(n) = The highest high over past n bars

مبانی

به عنوان یک اندیکاتور با محدوده مشخص ، اندیکاتور Choppiness دارای مقادیری است که همیشه در محدوده خاصی قرار می گیرند.

CHOP مقادیری تولید می کند که بین ۰ تا ۱۰۰ کار کند. هرچه مقدار به ۱۰۰ نزدیک تر باشد ، میزان Choppiness (حرکت خنثی یا جانبی) نیز بیشتر می شود.

هرچه ارزش به ۰ نزدیکتر باشد ، روند بازار قوی تر است (حرکت جهت دار).

اغلب اوقات ، تحلیلگران تکنیکالی از آستانه ای در محدوده بالا و پایین اندیکاتور استفاده می کنند .به سمت قلمرو بی نظمی و یا جهت دار. مقادیر محدوده ، معکوس های محبوب فیبوناچی هستند. ۶۱٫۸ برای آستانه بالا و ۳۸٫۲ برای آستانه پایین.

آنچه باید جستجو کنید

تأیید وضعیت بازار

اولین راهی که تحلیلگران فنی می توانند از CHOP استفاده کنند ، تأیید شرایط فعلی بازار است. با مقادیر بالاتر از آستانه بالایی (۶۱٫۸)، ممکن است حرکت جانبی ادامه یابد.

 

مقادیر در زیر آستانه پایین (۳۸٫۲) ممکن است نشانگر روند مداوم و قوی باشد.

تغییر روند جدید

دومین کاربرد عملی برای CHOP پیش بینی تغییر در روند بازار است. عموماً اعتقاد بر این است که دوره های طولانی تحکیم (معاملات جانبی بین دوخط افقی) با دوره های طولانی رونددار (حرکت قوی ، جهت دار) و برعکس ادامه پیدا میکند. یعنی این دوره ها بعد از یکدیگر ایجاد میشوند. جانبی سپس روند دار و یا برعکس.

خلاصه

شاخص Choppiness یک معیار جالب است که می تواند در شناسایی دامنه ها (حرکات جانبی) یا روندها مفید باشد. آنچه تحلیلگران باید دنبال کنند ، این است که مشخص کنند چه موقع ممکن است یک دامنه یا روند ادامه پیدا کند و چه موقع احتمال بازگشت دارد. بهترین راه برای دستیابی به این امر ترکیب CHOP با ابزار نمودار و تجزیه و تحلیل های دیگر خواهد بود. به عنوان مثال ، استفاده از CHOP در رابطه با خطوط روند و شناخت الگوی های کلاسیک.(الگوهای کلاسیک مانند دوقله و …)

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*