alert ("hello");

سه قله triple top

سه قله triple top

الگوی سه قله چیست؟

یک الگوی سه قله یک الگوی نمودار نزولی در قالب MN است. سه قله از یکدیگر پیروی می کنند که مقاومت قابل توجهی نشان می دهد. این نشانه تمایل به تغییر روند است.

ناحیه مقاومت باعث می شود ۳ مرتبه اصلاح شود. خط گردن این الگو توسط دو کف تشکیل شده است. بنابراین ابتدا اصلاح انجام می شود و قیمت برای بازگشت به خط مقاومت باز می گردد. بزرگی دو قله به طور معمول یکسان است (مانند مورد زیر) ، اما ممکن است قله اول بالاتر از دو مورد بعدی باشد. این پیکربندی اعتبار این الگو را تقویت می کند ، زیرا نشان دهنده از بین رفتن حرکت در جریان خرید است.

مراقب باشید ، اگر قله دوم بالاتر از دو مورد دیگر باشد ، ممکن است الگوی سر و شانه باشد.

سپس تصحیح دوم وجود دارد معمولا در همان سطح اصلاح اول. اگر خط گردن در آن لحظه شکسته شود ، ممکن است یک الگوی دو قله باشد. مشکل در اینجا نهفته است. در بعضی موارد ، ما فقط بعد از شکل گیری میدانیم که با چه الگویی روبرو هستیم. با این حال ، قله سوم ممکن است پایین تر از دو مورد اول باشد ، که احتمال تغییر روند نزولی (فرسودگی جریان خرید) را افزایش می دهد. این اصلاح سوم است که باعث می شود خط گردن شکسته شود و تغییر روند نزولی را تأیید میکند.

هنگامی که خط گردن شکسته شد ، قیمت می تواند در آن خط برگشت کند (این خط تبدیل به خط مقاومت می شود ، ما این را عقبگرد (pullback) می نامیم) ، و سپس روند به حالت نزولی می ادامه میدهد. هدف قیمتی با فاصله بین خط مقاومت و خط گردن تعیین می شود که بصورت متقارن در برابر خط گردن ترسیم می شود.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*