همه چیز درباره استارت آپ

برای آشنایی با مفهوم استارت آپ ما را در این مقاله همراهی کنید. برای اطلاع از شرایط دوره های آموزش بورس در تهران و کرج با پیووت در ارتباط باشید.

همه چیز درباره استارت آپ

برای برطرف کردن نیاز افراد توسط تکنولوژی‌های روز دنیا، ایده‌های زیادی ارائه می‌شود. یکی از این ایده‌ها راه اندازی استارت آپ است. اما آیا مفهوم واقعی استارت آپ را می‌دانید؟ بایدها و نباید‌های آن را می‌شناسید؟ برای آشنایی با این مفاهیم ما را در این مقاله همراهی کنید. برای اطلاع از شرایط دوره های آموزش بورس در تهران و کرج با پیووت در ارتباط باشید.

استارت آپ و تفاوت آن با کسب وکارهای دیگر

این واژه در لغت به معنی شرکت نوپا و تازه تاسیس می‌باشد. کلمه استارت آپ کوتاه شده‌ی عبارت startup company است. به نوشته ویکی پدیا، استارت آپ به شرکت یا کسب و کاری اطلاق می‌شود که عموما در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده و تازه و نوپا است. یکی از دیگر از ویژگی‌های استارت آپ به گفته ویکی پدیا، این است که رشد سریعی داشته و برای ایجاد راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته است.

در جاهای مختلف، تعاریف مختلفی برای این واژه وجود دارد. به گفته یکی از استادان دانشگاه استنفورد، استارت‌آپ یک سازمان برای یافتن مدلی از کسب و کار مقیاس پذیر و تکرار پذیر است.

به گفته مرکز کسب و کار‌های کوچک آمریکا، استارت آپ به کسب‌و‌کارهایی گفته می‌شود که حول محور فناوری و تکنولوژی شکل گرفته و گنجایش زیادی برای رشد در آینده را دارد.

یکی دیگر از تعاریف موجود برای استارت‌آپ، کسب و کاری است که برای ارائه محصولات یا خدمات جدید بوجود آمده است.

در تعریف کلی این واژه می‌توان گفت استارت‌آپ کسب و کاری است که به منظور برطرف کردن یک نیاز بر پایه فناوری‌های جدید راه اندازی شده است. دانستن این نکته ضروری است که استارت‌آپ فقط مختص به کسب و کارهای آنلاین نمی‌باشد. گاهی برخی از استارت آپ‌ها بر پایه تکنولوژی نیستند و کاملا سنتی راه اندازی می‌شوند.

تفاوت استارت آپ با کسب و کارهای دیگر

همانطور که گفتیم، استارت‌آپ ایده‌ای است که برای رفع نیاز افراد شکل می‌گیرد. معمولا کسب و کارهای نوآورانه به گونه‌ای است که امکان کپی کردن از وجود ندارد. این امر موجب بی رقیب و یا کم رقیب شدن این کسب و کارها می‌شود.

استارت آپ ها مانند کسب‌وکار‌های دیگر به سرمایه نیاز دارد اما با این تفاوت که سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی ان‌ها بیشتر از دیگر کارهاست. معمولا اکثر استارت‌آپ‌ها با سرمایه گذار شروع به فعالیت می‌کنند.

یکی دیگر از تفاوت‌های این کسب و کار با سایر کسب و کارهای اینترنتی، این است که تمامی استارت‌آپ‌ها قابلیت مقیاس پذیری دارند.

چگونه یک استارت آپ موفق راه اندازی کنیم؟

در ابتدا برای راه اندازی یک استارت آپ موفق، به یک ایده خوب نیاز است. این ایده خوب می‌تواند شامل یک محصول یا خدمتی باشد که نیاز اساسی کاربران را برطرف کند. یکی دیگر از نیاز‌های موجود، سرمایه گذاری است که تا جایی ممکن هزینه‌های شما را کاهش دهد. در ادامه به معرفی مراحل راه اندازی یک استارت آپ موفق می‌پردازیم.

برای آشنایی با مفهوم استارت آپ ما را در این مقاله همراهی کنید. برای اطلاع از شرایط دوره های آموزش بورس در تهران و کرج با پیووت در ارتباط باشید.

شناخت نیاز افراد و ارائه ایده جدید

مهم‌ترین مسئله در راه اندازی یک استارت آپ ، شناخت نیاز افراد جامعه است. ایده‌ای ک ارائه می‌دهید باید واقعا یک نیاز اساسی مردم را برطرف کند. برای مثال اسنپ با استفاده از تکنولوژی مکان یاب توانست نیاز مردم به تاکسی را حل کند. درخواست تاکسی در محل یک ایده فوق العاده بود که قبلا هم در کشور های خارجی از آن استفاده شده است

ساخت نمونه اولیه

دومین مرحله برای ایجاد استارت آپ ، این است که نمونه اولیه خدمت یا محصولتان را بسازید.

تامین سرمایه گذار

هر زمان که احساس کردید محصول شما آماده تحویل است و نقصی ندارد، نیاز به جذب سرمایه گذار دارید. جذب سرمایه گذار برای زمانی است که خودتان نتوانید هزینه‌های انجام پروژه‌تان را تامین کنید.

ثبت ایده یا برند

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل بالا، حالا نوبت به این می‌رسد که شما ایده و برند شرکت و کار خود را به ثبت برسانید.

راه اندازی محصول

این را بدانید که هیچ محصولی از ابتدا تکمیل نبوده و با گذشت زمان کامل شده است. محصول شما هرچقدر هم کامل نیست، باید راه اندازی شود. پس از راه‌اندازی نیز می‌توانید آن را کامل کنید.

جذب کاربران بیشتر

همواره تلاش کنید ایده خود را به افراد بیشتری نشان دهید. عموما گفته شده که حداقل نیاز است تا ۱۰۰۰ کاربر را جذب کنید تا بتوانید بازخورد‎‌های محصول و ایده خود را ببینید. در همه مراحل، کاربرانتان را همراهی کنید.

آکادمی بورس پیووت

آکادمی بورس پیوت در سال ۱۳۹۷ و با هدف ایجاد بستر مناسب جهت آموزش صحیح و فراگیر بورس تاسیس شد. ایده راه اندازی چنین موسسه ای در سال ۱۳۸۹ توسط موسس پیوت، مازیار آسترکی مطرح شد و بعد از سال ها تلاش، تدریس و فعالیت در بورس، منجر به پیدایش پیوت شد.
در این مجموعه، آموزش کامل و عملی تحلیل تکنیکال، آموزش مدیریت سرمایه، هوش مالی، نحوه فعالیت در بازار کریپتوکارنسی و هر آنچه برای ورود و موفقیت در بورس لازم است، به صورت تخصصی آموزش داده می شود.

در همین راستا طبق اطلاع رسانی های گوناگون در رسانه های پیوت، برای تمام عزیزانی که در تمامی شهرهای ایران امکان دسترسی به کتب بورسی را ندارند، کتاب ها طبق قیمت انتشارات تهیه شده و به صورت رایگان توسط مجموعه پیوت ارسال میگردد تا این امر، قدم کوچکی در راستای آموزش صحیح بورس باشد.

شما می‌توانید با شرکت در دوره های آموزش بورس در تهران و کرج اطلاعات جامعی در زمینه بورس نظیر حرکت شارپی و سرمایه گذاری در بورس به دست آورید.

در صفحات اجتماعی پیج اینستای آموزش بورس در تهران و کرج را دنبال کنید:

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*